بهترین ارقام نهال گردو برای مناطق مختلف

برای کاشت بهترین ارقام نهال گردو، لازم است بدانید که در مناطق و شرایط آب و هوایی مختلف، باید از رقم مناسبی استفاده شود. به منظور راهنمایی افرادی که به کاشت گردو علاقه‌مندند، قصد داریم در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی بهترین نهال‌های گردو برای مناطق مختلف ایران بپردازیم.

بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف

بهترین ارقام نهال گردو برای مناطق گرمسیری

برای کاشت گردو در مناطق گرمسیری بهتر است از نژادهایی استفاده کرد که مقاومت بیشتری در برابر دما و تنش خشکی دارند. مقاومت در برابر دما و تنش خشکی، عملکرد بالا، مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات وکیفیت محصول به دست آمده مهمترین عواملی هستند که باید در انتخاب رقم مناسب برای کاشت در مناطق گرمسیر در نظر گرفت.

پیشنهاد متخصصان کشاورزی و باغداری برای کاشت نهال گردو در مناطق گرمسیر، استفاده از نهال های گردویی با گزومورفی بالاست. این درختان در مقابل کم آبی و بی آبی بسیار مقاوم هستند و به آبیاری فراوان نیازی ندارند. بنابراین، به نظر می‌رسد نهال گردوی پکان بهترین گزینه برای کاشت در مناطق گرمسیر است.

بهترین ارقام نهال گردوی که مناسب رشد برای این مناطق است، نهال گردوی پکان و ژنوتیپ است. نهال گردوی پکان از دسته نهال های گردوی آمریکایی ست که بسیار گرما دوست می باشد و نیاز سرمایی بسیار پایینی دارد و معمولادر مناطق گرم و خشک که ارتفاع آنها زیر 600 متر از سطح دریا است استفاده می شود. عمر آن بین 75 تا 90 سال است و در این مدت  زمان سود خوبی را برای شما به همرا می آورد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نهال گردو پکان، پیشنهاد می‌شود صفحه مربوط به آن در سایت را مطالعه کنید.

اما برای مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوب، نهال گردو ژنوتیپ پیشنهاد می شود. نهال گردو ژنوتیپ از نظر تحمل شرایط آب و هوایی گرمسیر، مقاومت به بیماری‌ها و آفات، عملکرد بالا و کیفیت خوب محصول شناخته می شود.

بهترین نهال گردو برای مناطق گرمسیر و سردسیر

بهترین ارقام نهال گردو برای مناطق سردسیر و کوهستانی

مناطق سردسیر معمولاً در دامنه‌های کوه قرار دارند و نسبت به نقاط دیگر بلندتر هستند. معمولاً ارتفاع بالای ۱۴۰۰ متر به عنوان منطقه سردسیر و کوهستانی شناخته می‌شود. در این مناطق، بسیاری از درختان به دلیل سرمای شدید قادر به مقاومت در برابر دماهای پایین تر از ۲۰ درجه سانتیگراد نیستند.

اما درخت گردو که عمده آن ها دوستدار سرما هستند می توانند در مناطق سردسیر پرورش یابند.اما بیشتر گونه های درخت گردو دوستدار سرما بوده و می توانند به خوبی در این مناطق رشد نمایند. بنابراین اگر بخواهیم بهترین ارقام نهال گردو را که برای پرورش در مناطق سردسیر مناسب هستند معرفی کنیم، می توانیم به نهال گردو چندلر و نهال گردو فرنور اشاره کنیم.

یکی از بهترین گزینه های کاشت نهال گردو در مناطق سرد و مرتفع، نهال گردو فرنور است که بیش از 80 سال عمر مفید دارد. این نهال گردو بسیار مقاوم در برابر آفات و بیماری هاست و به دلیل داشتن مغز عظیم و پر از چربی، بسیار محبوب است.

نهال گردو چندلر، دومین نوع از نهال گردو است که بیشتر در مناطق سردسیر کشت می‌شود، این نهال آمریکایی است و در مناطقی با آب و هوای سرد در آمریکای شمالی و کانادا به‌عنوان گزینه‌ای محبوب برای کاشت گردو مورد استفاده قرار می‌گیرد.این ارقام به دلیل مقاومت بالا در برابر آفات و بیماری ها، توانایی تحمل دماهای پایین و عمر طولانی برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی مناسب هستند. البنه در انتخاب ارقام نهال گردو برای کاشت در این مناطق باید به عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی و خاک منطقه، رطوبت خاک و نور مناسب توجه کرد و پیشنهاد می شود جهت انتخاب بهترین رقم گردو برای کاشت در منطقه خود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را به شما بدهند.

 خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

بهترین ارقام نهال گردو برای مناطق معتدل

مناطق معتدل در واقع آب و هوایی شبیه به مناطق مدیترانه‌ای دارند. در این مناطق فصل تابستان نسبتاً گرم و فصل زمستان نیز نسبتاً سرد است. به همین دلیل، شرایط بسیار مناسبی برای رشد و باروری نهال‌های گردو در این مناطق فراهم است.

جالب است بدانید که مناطق معتدل بهترین آب و هوا را برای رشد نهال گردو دارند و پرورش گردو در این مناطق از بازدهی بالایی برخوردار است. افرادی که قصد احداث باغ گردو در مناطق معتدل را دارند با انتخاب درست رقم نهال گردو می توانند سود بیشتری از باروری درختان گردو کسب کنند.

یکی از انواع نهال گردو که برای کاشت در مناطق معتدل مناسب است نهال گردو خوشه ای می باشد. این نهال یکی از ارقام با کیفیت گردو در جهان است که به عنوان یک نهال پربار و ارزشمند شناخته می‌شود. باردهی این نهال همانطور که از اسمش پیداست، بصورت خوشه ای می باشد و همین امر موجب محبوبیت بالای آن شده است.  مناطقی با آب و هوای معتدل برای رشد و باردهی نهال گردو خوشه‌ای بسیار مناسب هستند و حتی در این مناطق می‌تواند به ارتفاع 20 متر برسد و محصول عالی تولید کند.

همچنین یکی دیگر از ارقام نهال گردو که مناسب مناطق معتدل می باشد نهال گردو اسرائیلی است. برای مناطق معتدل ایران، به ویژه شهرهای شمالی یا جنوبی که در نزدیکی مناطق با آب و هوای مرطوب و معتدل قرار دارند، نهال گردو اسرائیلی به عنوان بهترین انتخاب برای کاشت گردو معرفی می شود و معمولا در دمای حدود 30 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد. همچنین دارای خصوصیاتی نظیر رشد سریع، تحمل به برودت و گرما و همچنین مقاومت به بیماری‌ها و آفات می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.

09145530336
مدیر فروش و مشاوره
09335310336
کارشناس فروش و مشاوره
09143332784
کارشناس فروش و مشاوره
09143332785
حسابداری و صدور فاکتور
09143332786
پیگیری سفارشات ارسالی
ارتباط واتساپ
کارشناس فروش و مشاوره
ارتباط تلگرام
کارشناس فروش و مشاوره
ارتباط ایتا
کارشناس فروش و مشاوره
ارتباط روبیکا
کارشناس فروش و مشاوره