فیلترهای موجود

دسته بندی

نوع محصول

رنک محصول

وزن محصول

خرید نهال انگور

فیلتر کنید

 


 

راهنمای خرید نهال انگور

انگور از میوه های تابستانه بسیار مقوی و پرخاصیت است که حتی پس از تبدیل آن به محصولات دیگر مانند کشمش، شیره، سبزه و … نیز خواص خود را حفظ می­کند به همین دلیل از همان ابتدا طرفداران زیادی داشته است و به آن میوه بهشتی گفته می­شود، از طرف دیگر انگور با رسیدگی اندک بار نسبتا زیادی می­دهد پس شما می­توانید از باغ انگور به عنوان منبع کسب درآمد نیز استفاده کنید. پس اگر قصد دارید یک باغ انگور پربار داشته باشید در وحله اول باید نهال های انگور با اصالت که مناسب کشت در منطقه شما هستند را خریداری نمایید، برای خرید نهال انگور با اصالت حتما باید به نهالستان های معتبر که دارای متنوع ترین نهال های انگور هستند مراجعه کنید.

 

مزایای خرید نهال انگور

برای احداث باغ انگور یا ازدیاد بوته های انگور (مو) تنها دو روش وجود دارد؛

  1. قلمه زدن یا خوابانیدن
  2. خرید نهال انگور

روش اول یک روش سنتی و زمانبر محسوب می­شود یعنی شما برای رسیدن به نهال انگور با روش قلمه زدن یا خوابانیدن به حدود سه سال زمان نیاز دارید تا موهای قلمه زده تبدیل به ریشه شوند و این تازه اول کار است و پس از ریشه زدن باید آنها را از خاک درآورده به محل مورد نظر انتقال دهید.

اما روش دوم یعنی خرید نهال انگور نیاز به زمان و یا انتقال ندارد به عبارت دیگر شما در این روش به راحتی نهال را خریداری می­کنید و در زمین مورد نظر می­کارید و در مدت زمان کوتاه شاهد ثمردهی آن خواهید بود.

پس از مزایای خرید نهال انگور و احداث باغ انگور به این روش می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی کاشت
  • باردهی و ثمردهی زود هنگام
  • باردهی زیاد
  • و از همه مهمتر داشتن انگورهایی متنوع که ممکن است در هیچ کدام از باغ های انگور حومه وجود نداشته باشد، به عبارت دیگر شما در صورت قلمه زدن فقط می­توانید از موهای موجود در باغ های اطراف استفاده کنید اما با خرید نهال انگور قادر به انتخاب هر نوع نهال متناسب با شرایط جوی منطقه خود خواهید بود.

 

انتخاب نهال انگور مناسب

برای انتخاب و خرید نهال انگور خوب و مناسب باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • حتما از نهالستان های معتبر و باتجربه در این زمینه نهال خریداری کنید
  • نهال انتخابی شما در صورتی بهترین نهال خواهد بود که دارای شناسه و اصالت باشد
  • شرایط آب و هوایی منطقه خود را در نظر بگیرید، سپس برای انتخاب و خرید نهال انگور و احداث باغ انگور در منطقه خود با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا ایشان شما را برای خرید مناسب ترین نهال راهنمایی کنند (به هنگام خرید نهال از میاندوآب نهال می­توانید با کارشناسان این نهالستان مشورت کنید)
  • نکته: نهال انگور به مقدار کمی نیاز به سرمای زمستانه دارد و در سایر فصول سال نیازمند هوای گرم و معتدل است پس اگر شما در مناطق سردسیر یا گرمسیر زندگی می­کنید و آب و هوای منطقه شما معتدل نیست، ممکن است نتوانید به آسانی صاحب یک باغ انگور پربار و زیبا شوید.

 

بهترین نهال انگور

کشور ایران دارای متنوع ترین نهال های انگور می­باشد که بهترین نوع این نهال ها عبارتند از:

  • نهال انگور حسینی؛

این نهال دارای اصالت ایرانی است و با توجه به اینکه در اواسط یا اواخر تیر ماه به ثمر می­نشیند از انواع نهال های میان رس به حساب می­آید.

  • نهال انگور قرمز بی­دانه؛

اگر در مناطقی با آب و هوای نامعتدل زندگی می­کنید اما به باغ انگور علاقمند هستید می­توانید با خرید نهال انگور قرمز بی­دانه و کاشت آن در خاک حاصلخیز صاحب یک باغ انگور زیبا شوید زیرا این نوع نهال قابلیت کشت در بیشتر مناطق ایران را دارد.

  • نهال انگور سفید بی­دانه؛

نهال انگور سفید بی­دانه از انواع نهال هایی است که در مقیاس بالا کشت می­شود زیرا میوه آن از پرطرفدارترین انگورها است و خود نهال ها نیز دارای عمر اقتصادی نسبتا بالایی هستند.

  • نهال انگور پیکامی یا کاشمری؛

این نوع نهال بیشتر در منطقه کاشمر کشت می­شود به همین دلیل به آن نهال انگور کاشمری گفته می­شود البته در مناطقی که آب و هوایی مشابه با کاشمر دارند نیز قابل کشت است. از انگورهای این نهال بیشتر برای تهیه کشمش استفاده می­شود.

  • نهال انگور فخری؛

با خرید نهال انگور فخری، کاشت آن در زمینی مناسب و رسیدگی به آن، در فصل برداشت به راحتی می­توانید بار زیادی از باغ انگور فخری خود برداشت کنید زیرا این نوع نهال از نهال های پربار اصیل ایرانی محسوب می­شود.

همانطور که گفته شد در کشور ایران متنوع ترین گونه های نهال انگور وجود دارد که ذکر همه آنها ممکن نیست اما برای اطلاع از تمام نهال های انگور می­توانید در قسمت مربوطه سایت میاندوآب نهال به جستجو بپردازید.

 

احداث باغ انگور

برای احداث باغ انگور باید مراحل خاصی طی شود که به چند نمونه از آنها در عناوین قبلی اشاره کردیم اما بار دیگر و به ترتیب مراحل احداث باغ انگور را ذکر می­کنیم:

  1. انتخاب مکانی مناسب برای کاشت نهال و احداث باغ انگور (مکانی که از نظر آب و هوایی و خاک مناسب کاشت نهال انگور باشد)
  2. اصلاح خاک تا برای کاشت نهال انگور آماده شود
  3. شخم زنی خاک برای مخلوط شدن لایه های رویین و زیرین خاک
  4. احداث بانکت یا تراس برای استفاده از آب باران و آسان شدن آبیاری باغ
  5. تعین محل کاشت هر نهال با در نظر گرفتن فاصله مناسب میان آنها
  6. ایجاد نهرهایی برای انتقال آب
  7. انتخاب و خرید رقم انگور مناسب با شرایط منطقه

مراحل گفته شده مراحلی هستند که برای احداث باغ انگور باید طی شوند اما باید بدانید که خرید نهال انگور و احداث باغ تازه اول کار است زیرا مراحل پس از احداث باغ برای داشتن باغی پربار بسیار حائز اهمیت هستند.

 

جمع بندی

امروزه هیچ آرزوی محالی وجود ندارد یعنی اگر شما آرزوی دارید یک باغ انگور داشته باشید اما گمان می­کنید به دلیل مساعد نبودن شرایط منطقه سکونت و یا مناطق اطرافتان این امکان برای شما فراهم نیست، فقط کافیست با جستجو در میان نهال های موجود در نهالستان ما، انتخاب و خرید نهال انگور مناسب در مدت زمان کوتاهی صاحب یک باغ انگور زیبا و پربار شوید.

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.

09145530336
مدیر فروش و مشاوره
09335310336
کارشناس فروش و مشاوره
09143332784
کارشناس فروش و مشاوره
09143332785
حسابداری و صدور فاکتور
09143332786
پیگیری سفارشات ارسالی
ارتباط واتساپ
کارشناس فروش و مشاوره
ارتباط تلگرام
کارشناس فروش و مشاوره
ارتباط ایتا
کارشناس فروش و مشاوره
ارتباط روبیکا
کارشناس فروش و مشاوره